Sunday, September 25, 2016

Manastirile - studiu de caz pentru cei ce vor sa invete customer care


Am avut un moment de "AHA" vazand un reportaj pe TVR1 despre Manastirea Lainici, Cristi Tbara povestea foarte frumos despre pacea si tihna locului. Mi-am adus aminte ca asa si este...in orice manastire mergi in Romania te frapeaza de la inceput niste detalii de "service scape" si anume:

1. Curatenie luna
2. Flori si copaci
3. Bancute
4. Alei - sa stii cum sa ajungi de la A la B
5. Atmosfera placuta, linistitoare - de multe ori din cauza celor de mai sus si a locului in care e situata manastirea

Practic vizita la o manastire pe langa dimensiunea spirituala este o experienta in sine. O duci cu tine si o recomanzi celorlalti pentru ca acolo e  frumos, e pace, gasesti tihna. As recomanda tuturor celor ce vor sa se inspire despre cum pot sa isi imbunatateasca serviciu, o vizita la...da...manastire.

Inca un aspect ce mi se pare important si de care oamenii ce tin la experienta clientilor ar fi recomandat sa tina cont si anume: cunostintele maicutelor si calugarilor. Ei stiu tot depre manastirea lor, cine cum cand a ctitorit-o, din ce materiale, prin ce vremuri a trecut etc. De multe ori ai si un muzeu al manastirii, ca sa se tina traditia vie. E un aspect al "competentei" lor care inspira incredere si respect celor cu care interactioneaza.

La final mai e de mentionat disciplina - la manastire oamenii au un program strict pentru ca asa se "tine randuiala" si toate merg in ordinea randuita si agreata de calugari/maicute. Fara disciplina randuiala nu se poate tine.

Cand mergeti data viitoare la o manastire, luati in considerare si aspectul acesta...normal, dupa ce lucrurile ce tin de suflet sunt rezolvate...

No comments:

Post a Comment